Knjižni februar 2023

 V februarji sem imela 2 tematska tedna in sem tako prebrala 16 knjig, z minimalno 48 strani ter tudi čez 500 strani.

Mesec sem začela s samozaložnico Natalijo Pavlič in njeno Kavo s smetano. Pripoved dveh žensk, ki se tako ali drugače spopadata z boleznijo in izgubo. Po tej težki, a všečni preizkušnji, sem zavila v svet stripov in risoromanov. 

Najprej so se zvrstili klasiki Reneja Goscinnya in Alberta Uderza. Asterix gre preko luže kjer spozna Indijance in purane, Obelix in družabniki, kjer spozna kapitalizem in Asterix in poglavarjeva hči, kjer plemena uči novih tehnik lovljenja. Nato sem nadaljevala z Dahlovo uspešnico "Čarovnice", ki je bila tokrat preoblečena v risoroman. Nadaljevanje z risoromani pa me je poneslo v Iran, kjer sem skozi oči Marjane Satrapi spoznala ženski družinski svet in njihove teme pogovorov. Precej poučno.

Sledila je vroča distopična tema, Fahrenheit 451, kjer sem razmišljala o modernosti pisane besede in ali se lahko cenzura dejansko kdaj pojavi v takšni obliki. Nato pa sem zavila v poezijo. Tone Pavček me je očaral s svojo dvojezično zbirko Majhnice in majnice. Malo manj navdušena sem bila nad Sašo Pavček - Zastali čas in Gregorjem Preacem - Bugunda Nilski konj. Seveda z zbirkami ni nič narobe, le moje razumevanje poezije jim ni doraslo.

V sredi februarja sem posegla po zgodovinskih temah iz naših okolišev. Tako sem spoznala pohlep in grabežljivost grofov Celjskih, ki je pripeljalo do znamenitega izreka "Danes grofje Celjski in nikdar več". Odlična, več kot 500 strani dolga knjiga avtorice Anne Wambrechtsamer.

Potem pa sem se spogledovala s slovenskimi avtorji. Najprej sem v Golobovi Komi raziskovala umore skupaj z Birso. Nato sem skupaj z Brankom Gradišnikom ugotavljala ali je beseda res konj ali ni. Prebrala sem zelo dolg esej Beseda je konj. Sledila je tematika moja zgodba, kjer se mi je predstavila Bronja Žakelj, ki pravi, da Belo se pere na devetdeset. Spoznamo zgodbo njenega otroštva, boj z boleznijo in odraslo dobo.

Sledil je preskok nazaj na kriminalke, kjer je moja absolutna zmagovalka Agatha Christie pokazala svoje spretnosti v detektivskem duo in knjig "Partners in Crime". Selila sem se na finsko literaturo in tam poslušala "Lov na čarovnice". In tako sem s čudnim občutkom zaključila februarsko branje.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

27. vikend 2023

Vikend devetindvajsetega tedna 2023

Sketching in July