Knjižni julij 2023

 Nori julij, nevihtni julij ... Pišem sicer že v avgustu, ampak enostavno ni šlo prej.


V juliju sem prebrala 13 knjig, in sicer sem mesec začela na Švedskem. Prebrala sem "Mož v senci" avtorja Carl-Johan Vallgren. Priznam, da me ni pretirano prevzela zgodba, čeprav je tako nevsakdanja. Joel izgine in Angela prosi za pomoč Katza. Angela je nato umorjena in vse smernice kažejo proti Katzu. V zgodbo stopi Eva, Katzova "žrtev" iz mladosti in zgodba se še bolj zaplete. 💎💎💎 

Nato sem odpotovala v Francijo ob Atlantik in majhen otok v Italiji z avtorjem Pascal Quignard, in sicer sem prebrala Vila Amalia. Gre za zmedeno in begajočo zgodbo, ki se čudovito preslika v življenje skladateljice Anne. Anna odkrije, da jo partner vara. Odloči se za beg in po prepiru z mamo, ki živi v Bretaniji, odpotuje v Italijo, kjer pristane na otoku Ischia. Tam najde vilo Amalio in tako živi na vulkanu v popolni osami.💎💎💎

Nato me je pot poslala v Anglijo k Mary Westmacot (Agatha Christie) in njenemu nedokončanemu portretu "Unfinished portrait". Zgodba je zapisana skozi oči Larraby-a, slikarja brez dlani, ki pripoveduje življenjsko zgodbo naivne in romantične Celie. To je popolnoma drug žanr, ki ga drugače pričakuješ pri Agathi. Še vedno pa gre za bogato pisanje, ki je polno detajlov. 💎💎💎💎 

In že sem bila v Peruju, v fikciji Jamesa Redfielda "Celestinska prerokba". Avtor piše v prvi osebi ednine, kot njegovo doživljanje energij in resnic azteškega rokopisa. Zgodba te pelje po dogodkih tako dobro, da se sprašuješ, če je vse res. Gre sicer za fikcijo, ampak v zadnjem delu zelo spominja na priročnik Življenje je tvoje (avtorica Louis Hay).💎💎💎💎

Znova sem se vrnila v Evropo in sem z Nacetom Novakom korakala od Nove Gorice do Kampostele v delu "Camino". Avtor opisuje svoje podvige in prigode s poti po Caminu. Gre za dnevniške zapise. 💎💎💎💎 

Nato sem brala morski potopis, dnevniški zapis "Šepet vetra in valov", avtorja Jasmina Čauševića, ki opisuje potovanje z jadrnico po Jadranu, Sredozemskem morju in Atlantiku. Čeprav je pot vrhunska in se je avtor zelo potrudil, pa mi takšen način dnevniških zapisov ni najbolj pri srcu. 💎💎💎

Pa sem prišla nazaj v Slovenijo, in sicer avtorju Igorju Karlovšku, ki v svojem delu "Bahamski dokumenti" začne pot v Sloveniji, s slovenskim tajkunom. Andrejo pošljejo na pogajanja obtoženemu tajkunu, ki je tudi njen biološki oče. Pri iskanju resnice spozna sestro, družino ter se tudi spopade z mafijo vrha Slovenije. Odlična knjiga, odličen slog pisanja, vendar s čisto prehitro razvitim zaključkom. 💎💎💎💎 

In že sem smuknila na Finsko, s knjigo Roddy Doyle "Divjina", kjer beremo 2 zgodbi hkrati. Ena zgodba je o najstnici, ki išče sebe in želi zapolniti praznino v srcu, ki je nastala po odhodu biološke mame. Druga pa je o pustolovščini mačehe in polbratov najstnice, ki so se izgubili v finskih zasneženih in mrzlih gozdovih. Odličen mladinski roman. Zastavljen je drugače kot ostali in tudi jezik je primeren temu času (vendar brez spakedravščine). 💎💎💎💎💎

Nato sem pa zavila na Škotsko z delom "Zimsko morje" od Susanne Kearsley. Gre za 2 knjigi, ki skupaj prineseta 764 strani. Spremljamo pisateljico Carrie, ki je na Škotskem na obisku in jo pritegne stari grad na pečinah. Ker piše roman na temo povezano z gradom, se odloči najeti kočo v bližnjem kraju. Zgodba ji kar leti izpod prstov in kmalu ugotovi, da piše spomine svoje prednice Sophie. Vrhunsko napisana zgodba o temi, ki mi je tudi zelo blizu. 💎💎💎💎💎 


Pa sem v vroči Kaliforniji s Helen Hoang in njenim delom "Kvocient poljuba", kjer spremljamo 30-letnico z Aspergerjevim sindromov. Odloči si poiskati strokovno pomoč žigola Michaela, da ji bo pomagal biti boljša v zvezah in spolnosti. Pričakovano se zaljubita, razideta in na koncu živita srečno do konca svojih dni. Všečna zgodba, presenetljivi zapisi spektra avtizma in predvidljiv konec. 💎💎💎💎

Pa sem se vrnila v Francijo, ter znova stopila na pot proti Kampostele. Delo "Dva koraka naprej" sta spisala Graeme Simsion in Anne Buist. Spremljamo pot Zoe in Martina, tujca, ki hkrati pričneta pot po Caminu v Franciji in jo nato tudi skupaj zaključita. Izkupiček več kot 1000 km dolge poti je, da Martinov izum kupi britanska vojska, Zoe pa končno začne delovati kot umetnica. Roman se mi zdi ravno prav težko branje s pravo mero lahkotnih vložkov. Pa še citat: "Na pot me je poslala usoda, vendar me je lekcija s poti naučila, naj se manj zanašam nanjo" (str.411). 💎💎💎💎

In še skok s kriminalko Daniela Silve "Padli angel". Gabriel je Izraelec, ki je hkrati tajni agent in eden najboljš restavratorjev slik. Po umoru zaposlene v Vatikanskih muzejih je znova aktiviran za reševanje vatikanskega umora ter Jeruzalema, da ga ne bi islamisti pognali v zrak. Težko in napeto branje, ampak je vredno časa. 💎💎💎💎 

Mesec pa sem zaključila z lahkotnim romanom Lise Kleypas "Ko ljubi zapeljivec". Gremo v Anglijo, 19. stoletje, in novopečeno grofovsko družino. Knjiga je pocukrano pričakovana z začinjenimi odlomki. 💎💎💎

V avgustu sem začela z veliko kriminalk, ljubezenskih romanov in kar nekaj potopisov. O knjižnem avgustu pa seveda naslednji mesec.



Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

27. vikend 2023

Vikend devetindvajsetega tedna 2023

Sketching in July